Novinky

Číslo 3/2022

Jak moc důležité pro byznys jsoustaré hodinky?

Každých pár měsíců vydávají slavné hodinářské značky nové modely. Inovují designy, upravují kalibry, zlepšují vlastnosti hodinek, přidávají funkce, zjednodušují složité modely, experimentují s technologiemi i materiály. (O pár stránek dál vám představíme dokonce hodinky vyrobené z tak čistého nanokarbonu, že se zatím nedají ani navléci na ruku, aniž by se rozlomily. Proč byly vyvinuty? Jsou totiž absolutně černé a pohlcují světlo natolik, že kontrast s ručkami je úchvatný). Na jarních prezentacích vidíte na zápěstích profesionálů hodinky, které po dotazu schovávají s tím, že jde o testovací kusy pro podzimní trh.

Jenže hodinářské značky dobře vědí, že to nejcennější, co mají, není jen současná produkce a plány na tu budoucí, ale i jejich tradice. Minulost, která se může stát i budoucností. „V čem vidíte budoucnost hodinek, až nám dojdou zdroje?“ ptal se mě ředitel značky Montblanc. „Já ji vidím v opravách těch starých.

Musíme už teď vyrábět tak, aby se daly opravovat,“ dodal.

Archívy a restaurátorské dílny rozšiřují v mnohém hodinářském domě, přičemž si hýčkají mistry, kteří ovládají staré technologie. Jejich práce je pro značky i ekonomickým přínosem: V tomto čísle čtěte příběh o pátrání po původu starých zděděných hodinek, za jejichž renovaci zaplatil český sběratel 21 000 EUR.

Tak ať vás tohle číslo, kde najdete i zářijové ženevské novinky, baví!

Sabrina Karasová
šéfredaktorka